DRAMA YÖNTEMİ İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE ÇEVRE BİLİNCİNİN KAZANDIRILMASI

DRAMA YÖNTEMİ İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE ÇEVRE BİLİNCİNİN KAZANDIRILMASI

Proje Adı:

DRAMA YÖNTEMİ İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE ÇEVRE BİLİNCİNİN KAZANDIRILMASI

Uygulama Yeri:

ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

Uygulama Süresi:

20.09.2014 – 15.12.2014

Talep Edilen Bütçe Miktarı:

2500 USD

İletişim:

Kurum adı: DOĞAYI VE HAYVANLARI SEVEN SEVDİREN DERNEĞİ

İletişime geçilecek kişi: ZAFER AKKAYA

E-posta: [email protected]

Telefon: 05352425217

Proje Ortağı:

Atatürk İlköğretim Okulu

Proje Özeti:

Çevrenin korunmasında verilen eğitimler, seminerler öğrenciler üzerinde davranışa dönüştürülemediği düşünülmektedir.

Örneğin; çöp ayrıştırma konusunda işlenen bir konudan sonra bazı öğrencilerin okul bahçesinde kantinden aldığı yiyeceğin kabını nereye atacağını bilememesi gözlemlenmiştir.

Bu nedenle; bu projede yapılması düşünülen etkinlikler Drama Yöntemi ile uygulanacaktır.

Okullarda öğrencilerin serbest zaman etkinliklerinde ana başlığı "Çevrenin Korunması ve Küresel Isınma" olan Drama Yöntemiyle planlanmış uygulamalarda katılımcı öğrencilerin yukarıdaki örneği ele alırsak, yerlere çöp atmamayı ve ayrıştırmayı kazanılmış davranış haline getirdiği gözlemlenecektir.

Bilimsel araştırmalara göre bireye herhangi bir davranış ortalama 3 ayda kazandırılmaktadır. Öğrencilerin serbest zaman etkinliklerinde eğlenerek, yaparak ve yaşayarak yaptıkları çalışmalar ile kazandığı davranışlar daha kalıcı ve sürekli olmaktadır. 3 ay boyunca yapılan çalışmaları sonraki bir ayda değerlendiren öğrenci daha bilinçli ve sorumluluk sahibi olmaktadır.

Projenin Amacı:

Rahat bir nefes almak, temiz su içmek ve temiz bir çevrede yaşamak hepimizin en doğal hakkı.

Eğer bu haktan mahrum olmak istemiyorsak havamızı, suyumuzu ve çevremizi temiz tutmalıyız ve korumalıyız.

Bu bilinci çocuklarımıza kazandırabilmek ve davranışa dönüştürmek gerekmektedir.

Projede öğrencilerin çevrenin korunmasında uzun süreli ve kalıcı davranışlar kazanması amaçlanmıştır.

Projenin Hedef Kitlesi:

Bolu Atatürk İlköğretim öğrencilerinin Çevrenin korunmasında uzun süreli ve kalıcı davranışlar kazanması düşünülmektedir.

Proje Faaliyetleri:

Faliyet 1- Etkinlik Adı: Kenti Yiyen Çocuk

Etkinliğin Amacı: Katılımcı öğrencilere atıkların ayrıştırılması ve geridönüşüm bilincinin Drama Yöntemi ile kazandırılması.

Etkinliğin Süresi: Haftada 1 Saat - 12 Hafta

Faaliyet 2- Etkinlik Adı: Çiçekler ve Böcekler

Etkinliğin Amacı: Doğada yaşayan canlıların görevleri ve korunması bilincinin Drama Yöntemi ile kazandırılması.

Etkinliğin Süresi: Haftada 1 Saat - 12 Hafta

Faaliyet 3- Etkinlik Adı: Yürüyen Çınar

Etkinliğin Amacı: Orman yangını ve doğaya zarar veren insan nedenli afetlerin sonuçlarının Drama Yöntemi ile araştırılması. Drama Yöntemi ile projelerin üretilmesi.

Ettkinliğin Süresi: Haftada 1 Saat – 12 Hafta

Faaliyet 4- Etkinlik Adı: Bir Uzay Yolcuğu Serüveni

Etkinliğin Amacı: Kullandığımız enerjileri nasıl Ürettiğimizi doğaya zararları ve alternatif enerji üretmenin yollarının Drama Yöntemi ile araştırlması.

Ettkinliğin Süresi: Haftada 1 Saat – 12 Hafta

Proje Çıktıları:

Bolu Atatürk İlköğretim öğrencilerinden etkinliklere katılan öğrencilerle ilk –son değerlendirme anketi yapılarak konu hahkkında bilgisi ölçülür.

12 hafta sonunda yapılan değerlendirme ile katılımcı öğrencilerde kazanılmış davranışların gözlemi yapılır.

Sürdürülebilirlik:

Bilimsel araştırmalara göre bireye herhangi bir davranış ortalama 3 ayda kazandırılmaktadır. Öğrencilerin serbest zaman etkinliklerinde eğlenerek, yaparak ve yaşayarak yaptıkları çalışmalar ile kazandığı davranışlar daha kalıcı ve sürekli olmaktadır. 3 ay boyunca yapılan çalışmaları sonraki bir ayda değerlendiren öğrenci daha bilinçli ve sorumluluk sahibi olmaktadır.

Yapılan çalışmaların verimliliği görüldüğünde diğer okullarında bu çalışmalara ortak olacağı düşünülmektedir.

Teşekkürler…